Pohteen Vammaisneuvosto Etsii Vuoden 2025 Vammaisystävällistä Toimijaa
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen Pohteen vammaisneuvosto on käynnistänyt haun vuoden 2025 Pohteen vammaisystävällisen toimijan palkinnon saajaksi. Etsinnässä ovat yritykset, yhteisöt, järjestöt, yksityishenkilöt, Pohteen työntekijät ja julkiset toimijat, jotka tarjoavat erityisen hyvää henkilökohtaista tai digitaalista palvelua vammaisille henkilöille. Tämä on tärkeä tunnustus niille, jotka ovat tehneet merkittävää työtä esteettömien ja saavutettavien palveluiden parissa.
Ehdotukset ovat avoinna 10. maaliskuuta – 6. huhtikuuta 2025 välisen ajan. Palkinto luovutetaan 21. toukokuuta 2025 ennen seuraavan vammaisneuvoston kokousta. Ehdotukset tulee lähettää perusteluineen mainittuna aikana, ja voit lukea tarkemmin vammaisystävällisen toimijan myöntämisen periaatteista Pohteen verkkosivuilta.
Sirpa Hyyrönmäki Pohde.fi-sivustolta toivoo innokkaasti vastaanottavansa ehdotuksia vammaisystävälliseksi toimijaksi joko sähköisesti tai sähköpostilla osoitteeseen sirpa.hyyronmaki@pohde.fi. Tämä on loistava tilaisuus nostaa esiin ne tahot, jotka tekevät arvokasta työtä vammaisystävällisyyden edistämiseksi yhteisössämme.
Pohteen Vammaisneuvosto: Tunnustus Esteettömyyden Puolesta
Pohteen vammaisneuvosto on merkittävä toimija Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueella, joka pyrkii edistämään vammaisten henkilöiden oikeuksia ja tarjoamaan heille mahdollisuuden osallistua yhteiskuntaan täysimääräisesti. Tämä palkinto on osoitus siitä, kuinka tärkeää on tunnistaa ja arvostaa niitä, jotka tekevät työtä vammaisten henkilöiden hyvinvoinnin ja esteettömyyden edistämiseksi.
Vammaisneuvoston puheenjohtaja, Anna-Maija Saarinen, korostaa palkinnon merkitystä yhteisölle: ”Tällaiset tunnustukset ovat tärkeitä siinä mielessä, että ne kannustavat muita toimijoita ottamaan huomioon vammaisten tarpeet ja luomaan yhdenvertaisia mahdollisuuksia kaikille.”
Vammaisystävällisyys: Avain Yhdenvertaisuuteen
Vammaisystävällisyys ei ole vain esteiden poistamista fyysisestä ympäristöstä, vaan se on myös asenteiden muuttamista ja palveluiden tarjoamista kaikille tasapuolisesti. Kun yritykset, yhteisöt ja järjestöt panostavat vammaisystävällisyyteen, he eivät ainoastaan paranna asiakaspalveluaan vaan myös luovat ympäristön, jossa kaikki voivat kokea olevansa tervetulleita ja arvostettuja.
Vammaisystävällisten palveluiden kehittäminen edellyttää usein luovuutta ja innovatiivisuutta. Esimerkiksi digitaaliset ratkaisut voivat tarjota vammaisille uusia mahdollisuuksia osallistua yhteiskuntaan. Sirpa Hyyrönmäki korostaa, että ”digitaaliset palvelut voivat olla avainasemassa vammaisystävällisyyden edistämisessä, ja siksi on tärkeää huomioida myös tämä näkökulma ehdotuksissa.”
Ehdotuksia vammaisystävälliseksi toimijaksi voi lähettää monin eri tavoin, ja jokainen ääni on tärkeä. Nyt on aika nostaa esiin ne tahot, jotka tekevät arvokasta työtä vammaisten henkilöiden hyväksi ja edistävät yhdenvertaisuutta yhteiskunnassamme.